در هفته‌های اخیر دست‌کم سه رخداد نشان داد که پروژه شبهه افکنی که از سال پیش در خصوص محبوبیت جمهوری اسلامی در داخل ایران آغاز شده بود، شکست خورده است.
کد خبر: ۱۴۴۴۹۹۸

شکست پروژه محبوبیت‌زدایی از نظام البته خود را در تعطیلی برای شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان نیز نشان می‌دهد. با این حال سه رویداد مهم در هفته‌های اخیر همه رشته‌های سال پیش دستگاه تبلیغاتی اپوزسیون خارج نشین را پنبه کرد و نشان داد که افکارعمومی توجهی به سناریوهای مبتنی بر بی‌ثبات‌سازی کشور ندارد.

اولین این نشانه‌ها، شکست محبوبیت‌زدایی از تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابتهای بین‌المللی بود. سال پیش و در مسابقات جام جهانی تلاش شد تیم ملی از بدنه اجتماعی حامی خود جدا شده و فوتبالیستهای کشورمان تحت فشار قرار بگیرند.

یک سال پس از این سناریو که منتهی به نتایج نسبتا نامناسب تیم ملی شد، در رقابتهای اخیر جام ملتهای آسیا، تیم ملی دوباره به اوج محبوبیت بازگشت و در شبکه‌های اجتماعی نشانه‌ای از دوقطبی‌های سابق نبود.

حمایتها از تیم ملی، ایران را تا آستانه رکوردشکنی ۵۰ ساله و قهرمانی پیش برد، اما بخت یار ملی‌پوشان نبود. با این وجود، عدم حاشیه‌سازی، باعث شد مردم ایران سکبار دیگر از فوتبال ایرانی لذت ببرند و بی دغدغه دعواهای سیاسی و مجازی، یکصدا، ایران را تشویق کنند.

نشانه بعدی، برگزاری جشنواره فیلم فجر و حضور سینماگران بود. اتفاقی که دوباره نشان داد هنر هفتم چقدر بین مردم محبوب است و بازیگران و فیلمسازان توانستند بدون ترس از تهدید لمپن‌های مجازی، آثار خود را عرضه کنند.

سال پیش، مدعیان تحریم جشنواره، هنرمندان را منزوی کرده و هنردوستان را از لذت تماشای برخی آثار محروم کرده بودند اما امسال فضایی دیگر رقم خورد.

و نشانه سوم‌نیز حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود. حماسه‌ای که نشان داد برخلاف تصور اپوزسیون برانداز، مردم از نظام در برابر دشمنان بیگانه حمایت کرده و همچنان به شعارهای انقلاب اسلامی پایبندند.

با این نشانه‌ها از هم‌اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد که برگزاری باشکوه انتخابات اسفندماه خط بطلان نهایی بر آرزوی بی ثبات سازی ایران خواهد کشید و افزایش مشارکت انتخاباتی، پروژه حامیان تحریم را به شکست خواهد کشانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها